U vetru ghjoca un rollu fundamentale in diverse industrie per via di a so versatilità. Oltre à quelli cumunimenti usaticuntenitori di imballaggi cosmetici, include i tipi usati per fà porte è finestre, cum'è u vetru cavu, u vetru laminatu, è quelli usati in decorazioni artistiche, cum'è u vetru fusu è u vetru goffratu.
Caratteristiche di a sabbiatura
A sabbiatura hè un prucessu induve l'aria compressa propulsa abrasivi nantu à una superficia per u trattamentu. Hè ancu cunnisciuta cum'è granigliatura o pallinatura. Inizialmente, a sabbia era l'unicu abrasivu utilizatu, dunque u prucessu era cumunemente chjamatu sabbiatura. A sabbiatura ottiene un doppiu effettu: pulisce a superficia à u gradu necessariu è crea una certa rugosità per migliurà l'adesione di u rivestimentu nantu à u sustratu. Ancu i migliori rivestimenti anu difficultà à aderisce bè à e superfici micca trattate à longu andà.
U pretrattamentu di a superficia implica a pulizia è a generazione di a rugosità necessaria per "bluccà" u rivestimentu. I rivestimenti industriali applicati à e superfici trattate cù sabbiatura ponu allargà a durata di vita di u rivestimentu di più di 3,5 volte paragunatu à altri metudi. Un altru vantaghju di a sabbiatura hè chì a rugosità di a superficia pò esse predeterminata è facilmente ottenuta durante u prucessu di pulizia.
À proposituVetru smerigliatu
A glassatura implica a rende a superficia di un oggettu inizialmente lisciu ruvida, pruvucendu a luce per creà una riflessione diffusa nantu à a superficia. In termini chimichi, u vetru hè lucidatu meccanicamente o lucidatu manualmente cù abrasivi cum'è u corindone, a sabbia di silice o a polvere di granatu per creà una superficia uniformemente ruvida. In alternativa, a suluzione di acidu fluoridricu pò esse aduprata per trattà u vetru è altri oggetti, risultendu in vetru smerigliatu. In a cura di a pelle, l'esfoliazione elimina e cellule morte di a pelle, chì hè efficace ma ùn deve esse abusata, secondu u vostru tipu di pelle. Una esfoliazione eccessiva pò tumbà prematuramente e cellule appena generate prima di furmà una membrana autoprotettiva, rendendu a pelle delicata più suscettibile à minacce esterne cum'è i raggi UV.
Differenze trà u vetru smerigliatu è u vetru sabbiatu
Sia a glassatura sia a sabbiatura sò prucessi per rende e superfici di vetru traslucide, chì permettenu à a luce di sparghjesi uniformemente attraversu i paralumi, è l'utilizatori generali trovanu difficiule di distingue trà sti dui prucessi. Eccu i metudi di pruduzzione specifichi per i dui prucessi è cumu identificà li.
Prucessu di glassatura
U vetru smerigliatu hè immersu in una suluzione acida preparata (o rivestita di pasta acida) per incisà a superficia di u vetru per via di una forte erosione acida. Simultaneamente, l'ammoniaca fluoridrica in a suluzione acida forte cristallizeghja a superficia di u vetru. Dunque, una smerigliatura ben fatta dà una superficia di vetru eccezziunalmente liscia cù una dispersione cristallina è un effettu velatu. Se a superficia hè relativamente ruvida, indica una forte erosione acida nantu à u vetru, chì suggerisce a mancanza di maturità di l'artigianu. Alcune parti ponu ancu mancà di cristalli (comunemente cunnisciuti cum'è "senza levigatura" o "macchie di vetru"), chì indicanu ancu una scarsa artigianalità. Sta tecnica hè tecnicamente difficiule è hè carattarizata da a cumparsa di cristalli scintillanti nantu à a superficia di u vetru, chì si formanu in cundizioni critiche per via di u cunsumu imminente di ammoniaca fluoridrica.
Prucessu di sabbiatura
Stu prucessu hè assai cumunu, induve una sabbiatrice spara granelli di sabbia à alta velocità nantu à a superficia di u vetru, creendu una superficia fina è irregulare chì sparghje a luce per creà un bagliore diffusu quandu a luce passa. I prudutti di vetru trattati da a sabbiatura anu una struttura relativamente ruvida nantu à a superficia. Siccomu a superficia di u vetru hè dannighjata, u vetru uriginariamente trasparente appare biancu quandu hè espostu à a luce. U livellu di difficultà di u prucessu hè mediu.
Queste duie tecniche sò cumpletamente diverse. U vetru smerigliatu hè generalmente più caru chè u vetru sabbiatu, è l'effettu dipende principalmente da e preferenze di l'utente. Certi tipi unichi di vetru ùn sò micca adatti per a glassatura. Da a perspettiva di a ricerca di a nubiltà, u vetru smerigliatu deve esse sceltu. E tecniche di sabbiatura sò generalmente ottenibili da a maiò parte di e fabbriche, ma ottene un vetru smerigliatu eccellente ùn hè micca faciule.
Data di publicazione: 21 di ghjugnu di u 2024