Publicatu u 27 di settembre di u 2024 da Yidan Zhong
Chì sò l'additivi plastichi?
L'additivi plastichi sò cumposti naturali o sintetici, inorganici o organici chì alteranu e caratteristiche di a plastica pura o aghjunghjenu nuove proprietà. I pruduttori mischianu a resina cù masterbatch d'additivi in proporzioni specifiche basate nantu à i requisiti di u pruduttu, dopu producenu diversi materiali. Dopu à a trasfurmazione per fusione, cumpressione, stampaggio, ecc., a mistura iniziale piglia a forma desiderata.
Mischjà diversi additivi cù granuli di plastica pò cunferisce diverse proprietà à i plastichi, cum'è una maggiore resistenza, un megliu isolamentu è una finitura lucida. L'aghjunghje di additivi à i plastichi ùn solu rende l'uggetti di plastica più ligeri, ma ne migliora ancu u culore, rendendu u pruduttu più affidabile per l'utilizatori. Hè per quessa chì u 90% diprudutti di plasticaGlobalmente utilizanu additivi, postu chì a plastica pura generalmente manca di tenacità, durabilità è forza. L'additivi devenu esse cumminati per fà chì a plastica duri in cundizioni ambientali difficili.
Quali sò l'additivi plastichi i più cumuni oghje?
1. Additivi antibloccanti (antiadesivi)
L'adesione pò influenzà negativamente u trattamentu è l'applicazioni di i filmi, rendendu qualchì volta u filmu inutilizabile. L'additivi antibloccanti irruvidiscenu a superficia di u filmu per creà un effettu di stiramentu, riducendu u cuntattu trà i filmi è impedendu li di attaccassi inseme.
L'agenti antibloccanti devenu esse assai efficaci, cù una qualità è una stabilità affidabili, avendu pocu o nisun impattu nantu à e prestazioni di i filmi, in particulare in i filmi LLDPE è LDPE. L'agenti antibloccanti sò spessu usati accantu à l'agenti di scivolamentu per creà un ambiente di trasfurmazione ottimale per i filmi.
L'ingredienti cumuni di l'additivi antibloccanti includenu a silice sintetica (SiO2) cum'è a silice pirogenica, a silice in gel è a zeolite, o u SiO2 naturale è minerale cum'è l'argilla, a terra di diatomee, u quarzu è u talcu. I materiali sintetici anu u vantaghju di ùn esse cristallini (evitendu a polvere gessosa), mentre chì i materiali naturali necessitanu un trattamentu speciale per riduce a polvere.
2. Agenti chiarificanti
Durante a trasfurmazione, fattori cum'è i riempitivi o a plastica riciclata ponu riduce a trasparenza di u pruduttu. L'agenti chiarificanti offrenu una suluzione, aumentendu a lucentezza di u pruduttu mentre riducenu i costi di fabricazione.
L'agenti clarificanti ponu migliurà a limpidezza à un ritmu bassu mentre offrenu guadagni potenziali per via di un tempu di ciclu riduttu è di risparmiu energeticu. Ùn anu micca un impattu negativu nantu à a saldatura, l'adesione o altre prestazioni di trasfurmazione.
3. Riempitivi di plastica
U masterbatch di riempitivu plasticu, tipicamente basatu annantu à u carbonatu di calciu (CaCO3), hè adupratu in l'industria di a plastica per mudificà e caratteristiche di e resine o di e resine polimeriche, riducendu i costi di u produttu.
A mistura di polvere di petra, additivi è resina primaria hè fusa in resina liquida è raffreddata in granuli, chì sò poi mischiati cù plastica cruda per prucessi cum'è u stampaggio per soffiaggio, a filatura è u stampaggio per iniezione per pruduce prudutti di plastica.
In a trasfurmazione di a plastica PP, fattori cum'è u ritiru è a deformazione affettanu spessu a qualità di u produttu. L'agenti indurenti aiutanu à accelerà u stampaggio di u produttu, riducenu a deformazione è migliuranu a trasparenza. Accurtanu ancu i cicli di pressa, aumentendu l'efficienza di a produzzione.
4. Stabilizzanti UV (additivi UV)
A luce ultravioletta pò rompe i ligami in i polimeri, pruvucendu degradazione fotochimica è purtendu à gesso, scolorimentu è perdita di proprietà fisiche. I stabilizzanti UV cum'è i stabilizzanti di luce amminica impedita (HALS) neutralizanu i radicali liberi rispunsevuli di a degradazione, allungendu cusì a durata di vita di u pruduttu.
5. Additivi antistatici
Durante a trasfurmazione, i granuli di plastica generanu elettricità statica, attraendu a polvere à a superficia. L'additivi antistatici riducenu a carica superficiale di u film, migliurendu a sicurezza è riducendu l'accumulazione di polvere.
Tipi:
Antistatici micca durevuli: agenti di superficia, sali organici, etilenglicole, polietilenglicole
Antistatici durevoli: poliidrossipoliammine (PHPA), copolimeri polialchilici
6. Additivi antiagglomeranti
I filmi spessu si attaccanu inseme per via di forze adesive, cariche opposte, o forze di vacuum, rendendu difficiule a so separazione. L'additivi antiagglomeranti irruvidiscenu a superficia di u filmu per permette à l'aria di impedisce l'agglomerazione. Certi casi particulari implicanu elementi antistatici per impedisce l'accumulazione di carica.
7. Additivi ignifughi
I plastichi sò assai inflammabili per via di a so struttura moleculare à catena di carbone. I ritardanti di fiamma migliuranu a resistenza à u focu per via di meccanismi cum'è a furmazione di strati protettivi o l'estinzione di i radicali liberi.
Ritardanti di fiamma cumuni:
Ritardanti di fiamma alogenati
Derivati DOPO
Inorganicu: idrossidu d'aluminiu (Al(OH)3), idrossidu di magnesiu (Mg(OH)2), fosforu rossu
Organicu: fosfati
8. Additivi antiappannamento
L'agenti antiappannamentu impediscenu à l'acqua di cundensassi nantu à a superficia di i filmi di plastica in forma di gocce, ciò chì si osserva cumunemente in l'imballaggi alimentari conservati in frigoriferi o serre. Quessi agenti mantenenu a trasparenza è impediscenu l'appannamentu.
Agenti antiappannamentu cumuni:
PLA (acidu polilatticu)
Lanxess AF DP1-1701
9. Sbiancanti ottici
L'azzurranti ottici, cunnisciuti ancu cum'è sbiancanti fluorescenti, sò cumunamente usati per assorbe a luce UV è emette luce visibile, migliurendu l'aspettu di i prudutti di plastica. Questu aiuta à riduce a decolorazione, in particulare in e plastiche riciclate, rendendu i culori più brillanti è più vibranti.
Azzurranti ottici cumuni: OB-1, OB, KCB, FP (127), KSN, KB.
10. Additivi chì sustenenu a biodegradazione
I plastichi piglianu assai tempu per decompone si, creendu sfide ambientali. L'additivi di biodegradazione, cum'è Reverte, aiutanu à accelerà a degradazione di i plastichi sottu à l'influenze ambientali cum'è l'ossigenu, a luce solare è a temperatura.
Quessi additivi aiutanu à trasfurmà i plastichi micca biodegradabili in materiali biodegradabili, simili à entità naturali cum'è e foglie o e piante, cuntribuendu à a sustenibilità ambientale.
Data di publicazione: 27 di settembre di u 2024