Polietilene (PE)
1. Prestazione di PE
U PE hè a plastica a più prudutta trà e plastiche, cù una densità di circa 0,94 g/cm3. Hè carattarizata da esse traslucida, dolce, micca tossica, economica è faciule da trasfurmà. U PE hè un polimeru cristallinu tipicu è hà un fenomenu di post-ritiru. Ci sò parechji tippi, quelli cumunemente usati sò l'LDPE chì hè più dolce (cunnisciutu cum'è gomma dolce o materiale di fiore), l'HDPE chì hè cumunimenti cunnisciutu cum'è gomma dolce dura, chì hè più dura di l'LDPE, hà una scarsa trasmittanza di luce è un'alta cristallinità; l'LLDPE hà prestazioni assai eccellenti, simili à e plastiche d'ingegneria. U PE hà una bona resistenza chimica, ùn hè micca faciule da corrodere è hè difficiule da stampà. A superficia deve esse ossidata prima di stampà.
2. Applicazione di PER
HDPE: imballaggi in sacchetti di plastica, necessità quotidiane, secchi, fili, ghjoculi, materiali di custruzzione, contenitori
LDPE: imballaggi di sacchetti di plastica, fiori di plastica, ghjoculi, fili d'alta frequenza, cancelleria, ecc.
3. Caratteristiche di u prucessu PE
A caratteristica più notevule di e parte in PE hè chì anu una grande velocità di ritirata per stampaggio è sò propensi à ritirata è deformazione. I materiali in PE anu una bassa assorbenza d'acqua è ùn anu micca bisognu di esse asciugati. U PE hà una larga gamma di temperature di trasfurmazione è ùn hè micca faciule da decompone (a temperatura di decomposizione hè di circa 300 ° C). A temperatura di trasfurmazione hè da 180 à 220 ° C. Se a pressione di iniezione hè alta, a densità di u pruduttu serà alta è a velocità di ritirata serà chjuca. U PE hà una fluidità media, dunque u tempu di mantenimentu deve esse più longu è a temperatura di u stampo deve esse mantenuta costante (40-70 ° C).
U gradu di cristallizazione di u PE hè ligatu à e cundizioni di u prucessu di stampaggio. Hà una temperatura di solidificazione più alta. Più bassa hè a temperatura di u stampu, più bassa hè a cristallinità. Durante u prucessu di cristallizazione, per via di l'anisotropia di u ritiru, si verifica una cuncentrazione di stress internu, è e parti in PE sò facili da deformà è crepà. Mettendu u pruduttu in un bagnu d'acqua in acqua calda à 80 ℃ pò rilassà u stress internu finu à un certu puntu. Durante u prucessu di stampaggio, a temperatura di u materiale deve esse più alta di a temperatura di u stampu. A pressione di iniezione deve esse a più bassa pussibule, assicurendu a qualità di a parte. U raffreddamentu di u stampu hè particularmente necessariu per esse rapidu è uniforme, è u pruduttu deve esse relativamente caldu quandu hè sformatu.
Polipropilene (PP)
1. Prestazione di PP
U PP hè un polimeru cristallinu cù una densità di solu 0,91 g/cm3 (menu di l'acqua). U PP hè u più ligeru trà i plastichi cumunimenti usati. Trà i plastichi generali, u PP hà a megliu resistenza à u calore, cù una temperatura di deformazione à u calore da 80 à 100 ° C è pò esse bollitu in acqua bollente. U PP hà una bona resistenza à a frattura da stress è una alta durata di vita à a fatica da flessione, è hè cumunimenti cunnisciutu cum'è "100% plastica".
A prestazione cumpleta di u PP hè megliu cà quella di i materiali PE. I prudutti PP sò ligeri, resistenti è resistenti chimicamente. Svantaghji di u PP: bassa precisione dimensionale, rigidità insufficiente, scarsa resistenza à l'intemperie, faciule da pruduce "danni da rame", hà un fenomenu post-ritiru, è i prudutti sò propensi à l'invecchiamentu, diventendu fragili è deformati.
2. Applicazione di PP
Diversi articuli di casa, coperchi di vasi trasparenti, tubi di consegna di chimichi, contenitori chimichi, forniture mediche, cancelleria, ghjoculi, filamenti, tazze d'acqua, scatole di turnover, tubi, cerniere, ecc.
3. Caratteristiche di u prucessu di PP:
U PP hà una bona fluidità à a temperatura di fusione è una bona prestazione di stampaggio. U PP hà duie caratteristiche:
Prima: a viscosità di u PP fusu diminuisce significativamente cù l'aumentu di a velocità di cisaillementu (menu affettata da a temperatura);
Siconda: U gradu di orientazione moleculare hè altu è a velocità di restringimentu hè grande.
A temperatura di trasfurmazione di u PP hè megliu intornu à 200 ~ 250 ℃. Hà una bona stabilità termica (a temperatura di decomposizione hè 310 ℃), ma à alta temperatura (280 ~ 300 ℃), pò degradà si ferma in u canna per un bellu pezzu. Siccome a viscosità di u PP diminuisce significativamente cù l'aumentu di a velocità di taglio, l'aumentu di a pressione d'iniezione è di a velocità d'iniezione migliurà a so fluidità; per migliurà a deformazione per ritirata è l'ammaccature, a temperatura di u stampu deve esse cuntrullata in un intervallu di 35 à 65 ° C. A temperatura di cristallizazione hè 120 ~ 125 ℃. U PP fusu pò passà per una fessura di stampu assai stretta è furmà un bordu affilatu. Durante u prucessu di fusione, u PP hà bisognu di assorbe una grande quantità di calore di fusione (calore specificu più grande), è u pruduttu serà relativamente caldu dopu esse surtitu da u stampu. I materiali PP ùn anu micca bisognu di esse asciugati durante a trasfurmazione, è a ritirata è a cristallinità di u PP sò più bassi di quelli di u PE.
Data di publicazione: 28 dicembre 2023